سوختن هارون مکی در آتش به سبب امام صادق (علیه السلام)

سوختن هارون مکی در آتش به سبب امام صادق (علیه السلام)

 روایت کرده اند  از مامون رقّی که گفت : در خدمت آقایم امام صادق(علیه السلام)بودم سهل بن حسن خراسانی وارد شد و سلام کرد بر آن حضرت و نشست و گفت : یا بن رسول الله ! از برای شماست رأفت و رحمت، و شما اهل بیت امام هستید ، چه مانع است شما را که از حق خود بنشینی با آنکه می یابی از شیعیانت صدهزار نفر که مقابلت شمشیر بزنند . 

 

حضرت فرمود : بنشین ای خراسانی رعی ا... حَقَکَ . پس فرمود : ای حنیفه ! تنور را گرم کن . پس آن کنیز تنور را گرم کرد که مانند آتش سرخ شد و بالای آن سفید گردید . آنگاه فرمود : ای خراسانی برخیز و بنشین در تنور ! مرد خراسانی عرض کرد : ای آقای من یا بن رسول الله ! مرا عذاب مکن به آتش و از من بگذر. خدا از تو بگذرد . 
 
فرمود : از تو گذشتم ، پس در این حال بودم که هارون مکی وارد شد و نعلینش را به انگشت    سبابه اش  گرفته بود ، عرض کرد : السلام علیک یا بن رسول الله . حضرت فرمود : نعلین را از دستت بینداز و بنشین در تنور . راوی گفت که : هارون کفش را از دست انداخت و در تنور نشست و حضرت رو کرد به مرد خراسانی و شروع کرد با او حدیث خراسان گفت مانند کسی که مشاهده می کند آن را . پس فرمود : برخیز ای خراسانی و نظر کن به داخل تنور . ، گفت : برخاستم و نظر کردم در تنور . دیدم هارون را که چهار زانو نشسته . آنگاه از تنور بیرون آمد و بر ما سلام کرد . حضرت فرمود : در خراسان چند نفر مثل این مرد است ؟ گفت : به خدا قسم یک نفر نیست . 
 
فرمود : ما خروج نمی کنیم در زمانی که نمی بینی در آن پنج نفر که معاضر باشد از برای ما ، ما داناتریم  به وقت خروج .
 
منبع:<<منتهی الآمال ،ج 3، باب 14 ، ص 1976>>
 
 

نکته قابل تامل:

 
این واقعه در زمان امام صادق علیه السلام رخ داده است . حال آنکه صدها سال از آن واقعه می گذرد و امام صادق ،امام رضا، امام جواد ،امام هادی و امام عسگری (علیهم السلام) را شهید کردند اما چه شد آن صد هزار نفر ؟!!!
 
در زمان ما چه اتفاقی می افتد ؟ امام زمان ما در چه حالتی به سر می برند ؟ 
 
یکی از القاب آن حضرت ،« شرید » است. (شرید به معنای رانده شده است .)
 
یعنی از این خلق که نه جنابش را می شناسند و نه قدر وجود نعمتش را دانستند و نه در مقام شکرگزاری و ادای حقش برآمدند؛
 
بلکه پس از یاس اوایل ایشان از غلبه و تسلط بر آن جناب و قتل و قمح ذریّه طاهره اخلاف ایشان به اعانت زبان و قلم در مقام نفی و طردش از قلوب برآمدند و ادله بر اصل نبودن و نفی تولدش اقامه نمودند و خاطر ها را از یادش محو نمودند .
 




:: موضوعات مرتبط: فضایل و زندگی امامان (ع) , ,
:: برچسب‌ها: سوختن هارون مکی در آتش به سبب امام صادق علیه السلام , قردا , وبلاگ مذهبی , ماجرای تنور امام صادق , دستور امام صادق به نشستن در تنور , فضایل ائمه , داستان های منهی الآمال , یاری نکردن امام , روایت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فردا
تاریخ : شنبه 18 / 6 / 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سجاد فرقانی در تاریخ : 1393/6/28/farda1 - - گفته است :
سلام نمی دونم چی باید بگم موقعی که من رفتم اون دنیا و امام زمان از من پرسید تو که شیعه من بودی برام چکار کردی؟چی باید بگم.از هر کسی،که این نظر ميخونه میخوام خیلی خیلی به فکر امام زمونمون باشیم.از همین الان با دعای فرج شروع کنیم.اللهم کل الولیک الحجه.... .

/weblog/file/img/m.jpg
پویا در تاریخ : 1393/6/25/farda1 - - گفته است :
سلام. واقعا به چنین افرادی باید گفت شیعه واقعی که هر چی صاحبش میگه فورا انجام میده .انشاءالله ما هم این طوری باشیم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: